Romania are cea mai mica rata de motorizare in randul tarilor Uniunii Europene, cu 332 de masini de pasageri la o mie de locuitori din 2018, potrivit datelor publicate de Oficiul European de Statistica - Eurostat.
Luxemburg a avut cea mai mare rata, 676 de masini la o mie de locuitori, in principal datorita angajatilor transfrontalieri care utilizeaza vehiculele companiilor inregistrate in aceasta tara. Urmeaza Italia (cu 646 de masini), urmata de Cipru si Finlanda (ambele cu 629 de masini).
Cele mai mici tarife au fost in Romania (332 de masini la o mie de locuitori), Letonia (369 de masini) si Ungaria (373 de masini).
In 2018, Germania a avut cel mai mare numar de masini inmatriculate (47 de milioane de unitati), urmata de Italia (39 de milioane de masini), si Franta (32 de milioane de masini).
Intre 2014 si 2018, Romania a avut cel mai semnificativ avans in ceea ce priveste numarul de masini inmatriculate (31%). Republica Ceha, Slovacia si Lituania (fiecare cu 19%), Ungaria si Portugalia (ambele cu 17%) si Cipru (15%) au fost urmatoarele.
Cel mai mare procent de masini vechi de peste 20 de ani a fost raportat in Polonia (36,5%), Estonia (29,6%), Finlanda (25,2%), Romania (21,4%) si Malta (20,8%). in schimb, Irlanda are cea mai mare pondere a masinilor noi, mai putin de doi ani, 29,2%, urmata de Luxemburg (23,8%), Danemarca (23,3%) si Belgia (23,1%).
Surse locale romanesti arata ca, in 2019, erau inregistrate in tara aproximativ 8,75 mln de vehicule, dintre care peste 6,9 mln erau masini de pasageri.